Sosyal Sorumluluk Faaliyetinin İli |
BİLECİK |
Başvuru Sahibinin Ünvanı/Adı-Soyadı |
Okul Öncesi Öğretmeni / Nurcan Kılıç
|
Sosyal Sorumluluk Faaliyetinin Hedef Kitlesi |
-Temel Eğitim Kurumlarında eğitim gören öğrenciler ve bu öğrencilerin velileri, -Eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler , -Okul Öncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi Bölümü ve Sınıf Öğretmenliği lisans eğitimini almakta olan üniversite öğrencileri, - Proje uygulama sürecinde ortaokul ve lise kademesinde eğitim gören öğrenciler ve görev yapan öğretmenler projenin hedef kitlesini oluşturmaktadır. |
Sosyal Sorumluluk Faaliyetinin Başlığı |
Bir Öğretmenin Hayal Gücü Atölyesi |
Sosyal Sorumluluk Faaliyetinin Amacı |
Öğrencilerin sınırsız hayal gücü sayesinde doğa dostu, sıfır atık ve sürdürülebilir faaliyetlerle gelişim gösterebileceği, yeşil enerjiyle teknoloji ve doğayı bir araya getirebileceği, STEM uygulamaları tasarlayabileceği, kültürel değerlerini yaşayarak öğrenme fırsatını bulabileceği ve doğa temelli eğitim pedagojisiyle temellendirilen 19 atölye alanı bulunan “Bir Öğretmenin Hayal Gücü Atölyesi”ni kurmaktır..
|
Sosyal Sorumluluk Faaliyetin Özeti |
Öğrencilerin hayal gücü ve üretkenliklerini destekleyecek alanların eksikliği probleminden hareketle tasarlanan "Bir Öğretmenin Hayal Gücü Atölyesi" 2500 m² şahsi mülk bahçesi üzerinde 19 atölye ve 5 tamamlayıcı alandan oluşmaktadır. Hayal gücünü harekete geçirici bu atölye ve alanlar; Hayalci (Drama) Atölyesi, Ekmek Evi Atölyesi, Şifa Atölyesi, Ağaç Yuva, Açık Hava Dersliği, Gözlem Evi, Teknodoğa-Stem Atölyesi, Parkur Oyun Alanı, Yoğurucu Atölye, Örgücü Atölye, Böcekbilim Atölyesi, Toprakana-Çamur Atölyesi, Kabuklu Atölye, Yaprak Dili- Ağaç Ansiklopedisi Atölyesi, Ata Tohum- Bostan Atölyesi, Kompost-Organik Gübre Atölyesi, Ahşap Yapı İnşa Atölyesi, Tıngırtı Atölyesi, Kitaphane- Kapalı Alan Sınıfı, Tavuk Evi, Botanik Bahçe ve Mini Sahne’dir.
|
Sosyal Sorumluluk Faaliyet Bilgileri |
Öğrencilerin hayal gücü ve üretkenliklerini destekleyecek alanların ve açık hava alanlarını eksikliğine çözüm üretmek amacıyla 2500 m² şahsi mülk bahçesi üzerinde 19 atölye ve 5 tamamlayıcı alan içeren "Bir Öğretmenin Hayal Gücü Atölyesi" projesi hayata geçirilmiştir. Atölyeler arasında Hayalci (Drama) Atölyesi, Ekmek Evi Atölyesi, Şifa Atölyesi, Ağaç Yuva, Açık Hava Dersliği, Gözlem Evi, Teknodoğa-Stem Atölyesi, Parkur Oyun Alanı, Yoğurucu Atölye, Örgücü Atölye, Böcekbilim Atölyesi, Toprakana-Çamur Atölyesi, Kabuklu Atölye, Yaprak Dili- Ağaç Ansiklopedisi Atölyesi, Ata Tohum- Bostan Atölyesi, Kompost-Organik Gübre Atölyesi, Ahşap Yapı İnşa Atölyesi, Tıngırtı Atölyesi, Kitaphane- Kapalı Alan Sınıfı, Tavuk Evi, Botanik Bahçe ve Mini Sahne bulunmakata olup öğrencilerin hayal gücü ve üretkenliklerini desteklemek amaçlamaktadır. Projenin ilk kıvılcımları Neşeli Bulutlar sınıfı öğrencilerinin Hayal Gücü Atölyesi kullanması için yapılan ön hazırlık faaliyetleriyle gerçekleşmiş ve 5 Nisan 2024 tarihinde resmî olarak başlatılmıştır. Doğal materyaller ve yeşil enerji ile STEM uygulamaları yapılmış, Ağaç Ansiklopedisi, doğa kumbarası ve doğa çarkı gibi öğrenme materyalleri öğrencilerle birlikte oluşturulmuştur. Pilot uygulama için 4 haftalık bir programla haftada 8 oturum olmak üzere toplam 32 oturumluk bir eğitim planı hazırlanmıştır. Öğrenci velilerinin katılımıyla atölye kullanımı, öğrenci eğitim süreci ve proje uygulama süreci ile ilgili toplantılar yapılmış ve ardından çeşitli atölyelerde uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Proje tanıtımı ve sahada yapılacak uygulamalar ilçe ve il milli eğitim müdürlerine sunulmuştur. Marmara Üniversitesi akademisyenleri proje alanını ziyaret ederek etkililiğini saptama sürecini başlatmış ve Anadolu Üniversitesi akademisyenleri de 14 Mayıs 2024 tarihinde proje alanında uygulamalı eğitim planı oluşturmak üzere bir ziyaret gerçekleştirmiştir. Proje, katılımcıların hayal gücü, sürdürülebilirlik ve doğa dostu beceriler kazanmalarını hedeflemektedir. Proje kapsamında, yerli ve milli kültüre dayanan bir doğa pedagojisi inşa edilmeye çalışılmaktadır. Katılımcılar, doğadan bilim ve tasarım üreterek sisteme değer katmaktadır. Bu şekilde, kendi kendini geliştiren, sürdürülebilir ve her katılımcının değer kattığı genişleyen ve geliştiren bir model oluşturulmuştur. Proje süresince öğrencilerin bilgi, beceri ve yeterliliklerini geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır. Sınırsız hayal gücü sayesinde çevre ve doğa dostu farkındalık faaliyetleri gerçekleştirebilmeleri beklenmektedir. Sıfır atık ve sürdürülebilirlik çalışmalarına aktif katılım sağlayabilmeleri için gerekli ortam oluşturulmaya çalışılmaktadır. İleri dönüşüm faaliyetleri ile eski materyallerin yeniden kullanılabilir hâle getirilebilmesi için çalışmalar yapılmaktadır. Proje; yediğini üreten, yiyecek artıklarını tekrardan doğaya kazandırmayı önemseyen bir anlayış oluşturmaktadır. Doğa bir şifa olarak görülmekte ve yapraktaki şifaya önem verilmektedir. Bu doğrultuda çay, bitkisel yağ, merhem gibi şifa kaynakları üretilmektedir. Tohumun önemi bilinmekte ve ata tohumu ile tarım yapılmaktadır. Suyun tüketimine duyarlı olunmakta, israftan kaçınılmakta ve yağış suyunun doğaya tekrar kazandırılabildiği alanlar hazırlanmaktadır. Güneş enerjisi ve diğer yeşil enerji kaynaklarının kullanımı önemsenmekte, bu bağlamda teknolojik materyaller tasarlanmakta ve teknoloji ile doğa bütünlük içerisinde ele alınmaktadır. Doğal kaynakların kullanım alanları belirlenmekte, doğa ile iletişim kurulmaktadır. Canlılık çeşitliliği önemsenmekte ve korunmaktadır. Ağaçların yaşamına sahip çıkılmakta ve ağaç çeşitliliğinin korunmasına önem verilmektedir. Toprakla temas etmenin önemi anlatılıp toprak çeşitliliği tanıtılmaya çalışılmaktadır. Doğada gerçekleşen iklim değişikliği fark edilmekte ve nesli tükenmekte olan canlılara duyarlılık sağlanmaktadır. Kitaplara sevgi duyulmakta, araştırmacı ve merak dolu keşifler yapılmaktadır. Müziğe ve ritme ilgi oluşturulmakta ve doğal materyaller ile çalgı aleti üretilmektedir. Doğada, eski ve yıpranmış materyaller hayal gücü ile yeni tasarımlara dönüştürülmektedir. Her atölyedeki tasarım ve kültürel yapı hissettirilmekte, Anadolu kültürü ile tasarlanan Hayal Gücü Atölyesi, katılımcılarda estetik bakış açısı geliştirmektedir. Spor ve hareketli oyunlar sevdirilmeye çalışılmakta, fiziksel aktiviteler ve oyun temelli sağlıklı bir eğitim öğretim fırsatı sunulmaktadır. Yerli ve milli doğa temelli eğitim projesinin tasarlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması ile yukarıda sayılan tüm kazanımların toplumsal yarar sağlaması amaçlanmaktadır.
|
Sosyal Sorumluluk Faaliyetinin Bağlantı Adresleri |
|
Sosyal Sorumluluk Faaliyeti İrtibat Kişisi |
Mihriban KELEŞ 0546 657 92 26 klcmhrbn@gmail.com |
Sosyal Sorumluluk Faaliyetinin Somut Çıktıları |
Projenin tasarımı, eğitim materyalleri ve tüm hazırlık süreci Okul Öncesi Öğetmeni Nurcan Kılıç tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu proje kapsamında 19 adet atölye ve 5 adet tamamlayıcı alan, 2500m2 araziye yerleştirilmiştir. Proje hazırlık sürecinde Bilecik İl Milli Eğitim Müdürü, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı, Şube Müdürleri ile Bozüyük İlçe Milli Eğitim Müdürü ve Bozüyük Şube Müdürlerine Halime Hatun Anaokulunda ve sonrasında Bir Öğretmenin Hayal Gücü Atölyesi Projesi uygulama alanında sunum gerçekleştirilmiştir. 4 hafta, 8 gün, 32 oturumluk öğrenci eğitim planı hazırlanmıştır. 5 Nisan 20024 tarihinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü resmî onayı ile Bir Öğretmenin Hayal Gücü Atölyesi uygulama süreci başlatılmıştır. 26 Nisan 2024 tarihinde Bir Öğretmenin Hayal Gücü Atölyesi Projesi kapsamında öğrenci velileri ile proje alanında tanıtım toplantısı yapılmıştır. 1 Mayıs 2024 tarihinde Marmara Üniversitesi akademisyenleri ve Bozüyük İlçe Milli Eğitim Şube Müdürleri ile proje alanında hazırlanan çalışmalar incelenmiş ve projenin etkililiğini saptamak adına bilimsel süreç başlatılmıştır. Boyama, tohum ekimi vb. çalışmalar atölye kurulumu sırasında gerçekleştirilmiştir. 1.Hafta Etkinlikleri 1.UYGULAMA GÜNÜ – DOĞA İLE BAĞ KURMA Etkinlik 1: Keşif Etkinlik 2: Hayalci Atölyesi Düş Kurma Etkinliği Etkinlik3: Ekmek Evi Atölyesi’nde Sandviç Yapımı Etkinlik 4: Serbest Oyun
2.UYGULAMA GÜNÜ – DOĞADA OYUN Etkinlik 1: Serbest Oyun Etkinlik 2: Açık Hava Sınıfı Kitap Çalışması Etkinlik 3: Parkur Oyunu Etkinlik 4: Ekmek Evi Atölyesi’nde Lavaş Ekmek Yapımı
|
Sosyal Sorumluluk Faaliyetinin Süresi |
05 Nisan 2024 tarihinde başlayan projenin pilot uygulaması 14 Haziran 2024 tarihinde tamamlanmıştır. Projemiz 2024/2025 Eğitim Öğretim yılında da devam etmektedir. |
Sosyal Sorumluluk Faaliyetinin Uygulandığı Yer (İl/İlçe) |
Bilecik / Bozüyük |